anterior
següent

En suspensió

Ubicació

Pl. de la Catedral, 8 - 17004. Girona

Tipologia

Espais efímers

Any

2006

Autors

Dani Aranda
Jasper Eustace
Laia Molera

Promotor

COAC Demarcació de Girona

EN SUSPENSIÓ... EXPOSICIÓ DEL TEMPS DE FLORS AL COAC, GIRONA

Emplaçament

En suspensió fou l'exposició pel "temps de flors" de Girona en el pati de la seu del col·legi d'arquitectes de Catalunya, concretament a la sala d'exposicions i restaurant de la casa Pia-Almoina.

Concepte

Surt de la confluència de 3 directrius: espai, interacció i art. La primera i més important, volíem crear un espai, que convidés al moviment, a la olor, al tacte i la vista. Un laberint, una gran cortina, o un mar de margarites, són els tres termes com es va anomenar popularment l'exposició.

La interacció es deixava en mans de l'espectador que com a part implicada, podia decidir submergir-se dins d'aquest camp de margarites urbà o se'l podia mirar com una escenografia i tan sols voltejar la instal·lació.

L'Art sortia del propi espai, recuperant durant els 15 dies de l'exposició la condició de pati que tenia aquest antic claustre, ara cobert i transformat a sala d'exposicions.

La materialització

El muntatge es va realitzar amb uns tubs de rec de 7mm de diàmetre tallats a l'alçada de l'espai (a 3,4m aprox.), penjats amb uns ganxos en S que a la vegada anaven agafats a una malla electrosoldada amb un marc de fusta. Aquests tubs feien de suport de la margarita a 1,20 m d'alçada i duien l'aigua amb tint blau per mantenir les flors naturals vives durant l'exposició.

La instal.lació ocupava 25 m2 i es veia des de l'entrada, per tal de convidar a l'espectador. Al ser un espai cobert es va poder il.luminar amb vuit globus de 100 watts a diferents alçades fent un zig-zag i reflectint els tubs.

La flor escollida va ser la margarita crisantem groga, per la seva simplicitat i el color viu, ja que havia de ser un conjunt uniforme on no destaques la individualitat i predominés l'efecte horitzontal de catifa flotant de margarites a mitja alçada entre el terra i el sostre, i alhora havia de ressaltar a través dels 1400 tubs transparents.

Amb tot això es va aconseguir un espai temptador i interactiu, perquè a qui no li agradaria submergir-se en un mar de margarites en suspensió...?